România Atractivă: 12 rute cultural-turistice vor fi promovate online

România schimbă strategia de promovare a turismului. Intră în mediul online prin platforma națională România Atractivă, care cuprinde 12 rute cu tematică istorică și culturală. Oricine poate găsi astfel informații și imagini despre arhitectură, gastronomie, biserici, cetăți și alte monumente. Pentru ca turiștii să ajungă mai ușor la obiectivele de care sunt interesați, pe drumurile naționale și județene vor fi montate peste 8 mii de indicatoare.

În biserica fortificată din Biertan a existat, cu sute de ani în urmă, închisoarea maritală, o încăpere cu un pat, o masă și un scaun. Acolo erau închiși, timp de șase săptămâni, la ordinul preotului din sat, doi soți care nu se mai înțelegeau, ca metodă a redescoperirii sentimentelor. E doar unul dintre locurile acestei țări care pot uimi oaspeții.

La fel se întâmplă și în două comunități rurale din județul Hunedoara.

Paula Enuţ, şef proiecte şi strategii, Consiliul Judeţean Hunedoara: Satele tradiționale sunt ale comunelor Bunila, care găzduiește satul de marmură unic în lume, satul Alun, iar în comuna Lelese aș menționa Cerișorm, satul crucilor de piatră. La fiecare poartă este ridicat un mormânt fals, pentru membrii familiei de parte bărbătească care n-au mai venit din războaie.

Satele tradiționale formează unul dintre cele 12 trasee cultural-turistice promovate pe o platformă online, dar și printr-o aplicație, sub genericul România Atractivă.

Alte rute include, de exemplu, bisericile fortificate, pe cele de lemn și mănăstirile din Moldova. Sau cetățile, castrele romane, gastronomia și peisajul cultural din Delta Dunării.

Toate însumează 275 de obiective din 35 de județe.

Ciprian Ştefan, directorul Complexului Muzeal Naţional ,,Astra”, Sibiu: Prin România Atractivă, aceste trasee vor fi conectate, vor fi comunicate în zona digitală, în mediul online. Și atunci noi ce mai trebuie să facem? Să lucrăm cu comunitatea sursă, să-i facem să înțeleagă că o experiență la ei în comună trebuie să fie simplă și autentică. Asta înseamnă turismul cultural.

De-a lungul șoselelor naționale și județene vor fi montate, în următoarele luni, peste 8.000 de indicatoare spre toate aceste destinații.

Ionuţ Munteanu, administrator aplicaţie digitală: Vorbim de două tipuri de indicatoare. O dată indicatoare rutiere, care sunt puse pe o regulă foarte strictă, acoperă o rază de 10 kilometri. Există o semnalizare în amplasament, unde o să vedem niște plăcute mai mari, cu un cod QR, pentru ca cineva să-și deschidă aplicația sau să-și deschidă web-site-ul direct în locația respectivă.

Aplicația România Atractivă este prezentată în română și engleză. În curând, și în germană, franceză și maghiară. Pentru fiecare obiectiv există texte documentate pe teren cu ajutorul custozilor, muzeografilor și istoricilor, dar și fotografii, filmulețe și ghidaj audio.

Răzvan Popescu, coordonator program ,,România Atractivă”, Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene: În principiu, ne propunem o creștere cu 20% a numărului de turiști, față de anul de referință 2023.

Dan Gheorghe, jurnalist TVR: Două milioane de străini au vizitat România în 2023, ceea ce ne plasează în coada clasamentului Uniunii Europene, în materie de turism.

Platforma se va extinde în viitor cu noi oferte culturale și istorice.

Distribuie știrea