România, codaşă la turism: străini puţini şi date cosmetizate

Strategie la stadiul de bune intenții, brand de țară nefuncțional, birocrație, dezinteres, fără investiții și cu un buget de promovare cât al unei companii turistice. Așa arată, de ani buni, turismul românesc. În timp ce vecinii României au găsit rețete de succes în domeniu, guvernanții invocă în continuare efectele nefaste ale pandemiei și războiul din Ucraina, iar operatorii din turism funcționează la cota de avarie.

21 August 2022, 21:02 Știrile TVR |

Peste 600.000 de turiști străini au sosit în România în prima jumătate a acestui an, dar 37% nu au apelat la unitățile de cazare turistice. Fie că lucrează deja în țara noastră, fie au venit în interes de afaceri.

Datele INS arată că, în primele 6 luni, majoritatea locurilor de cazare au fost ocupate de români, aproape 85 la sută și sub 16 la sută de turiști străini.

Ministrul turismului cunoaște situația, dar pasează responsabilitatea.

Daniel Cadariu, ministrul Turismului: „Avem două cauze defavorizante, creșteri de prețuri la orice produs, iar pe de altă parte războiul din Ucraina. Noi avem doar 3-4 luni de când funcționăm ca minister. Statul a ajutat industria 850 de milioane de euro au ajuns la peste 15.000 de operatori din turism. Speranța mea este că putem ajunge măcar la numărul de turiști români și măcar la jumătate în cazul turiștilor străini din 2019.”

Operatorii din turism spun că datele oficiale nu reflectă realitatea. Susțin că actualele campanii de promovare externă și participările la târgurile internaționale nu au avut efectul dorit.

Adrian Voican, vicepreşedinte ANAT: „Deocamdată, lucrurile se mişcă destul de încet. Două acte normative pe care le aşteptam, promise şi clare: un ajutor pentru participarea la târgurile internaţionale încă este pe circuitul ministerial. Şi a doua, acea primă pentru incoming, pentru agenţiile care reuşesc să aducă turişti străini pentru mai mult de două nopţi. Problema nu este bugetul că nu am ajuns să-l cheltuim, problema este de proceduri, clare, eficiente. Târgurile sunt antamate cu un an de zile înainte, nu stai până în ultima clipă să contractezi locurile, nu mai găseşti nici poziţii bune, nu ai nici timp să pui la timp.”

Ovidiu Tudor, preşedinte Asociaţia Incoming România: „Suntem toţi pe avarie. Lucruri se fac, doar că nu sunt finalizate. Toţi îşi doresc un OMD naţional, o organizaţie naţională de promovare a turismului în România. Momentan sunt intenţii. Pe noi ne afectează direct războiul. În momentul în care străinii percep că suntem la frontiera războiului, automat este o reticenţă pentru noi. Până nu se termină războiul nu cred că putem vorbi de o revigorare.”

Conflictul din Ucraina nu i-a speriat însă pe turiștii străini aflați în Sibiu.

Acum 12 ani, România avea peste 70 milioane de euro buget și un brand turistic de creat. Am rămas cu jumătate din suma cheltuită, cu celebra frunză, un buget de promovare de nici 3 milioane de euro și cu prezențe mediocre la târgurile internaționale.

CUVINTE CHEIE

Articole pe aceeaşi temă

Source

Distribuie știrea