Nu ar fi corect să plătim la fel pentru mai puțin, fără să știm. Sunt noi măsuri de protecţie pentru consumatori. Autoritatea Naţională de Protecţie a Consumatorilor a lansat în dezbatere publică un proiect de ordin pentru informarea corectă despre produsele cu gramaj micşorat, care nu au însă şi preţuri reduse.
Aşa-numitul fenomen „shrinkflation”. Conform noii reglementări, comercianții vor fi obligați să afișeze clar și vizibil atât scăderea cantității de produs, cât și modificarea prețului pe unitatea de măsură.
Altă informaţie care trebuie specificată este durata perioadei de vânzare a produselor. Acest lucru le va permite cumpărătorilor să compare mai ușor prețurile și să ia decizii informate atunci când aleg ce produs să cumpere.
ANPC vrea să combată inflația ascunsă. Operatorii economici, obligați să informeze despre modificarea cantității
Autoritățile le-au pus gând rău celor care întrețin inflația. Sau o țin ascunsă prin diferite metode la limita legii. Un astfel de fenomen, nu doar la noi ci în întreaga lume.