Străzile Capitalei s-au umplut de șantiere, șoferii pierd și mai mult timp în trafic

Odată cu apropierea campaniei electorale, marile bulevarde ale Capitalei, și nu numai, s-au umplut de șantiere pentru rețeaua de termoficare. Multe dintre ele blochează o bandă sau două de circulație. Pe lângă marile șantiere, se adaugă încă 280 de lucrări mai mici deschise pentru rețelele de utilități. Anul trecut, Bucureștiul era pe locul 8 în topul celor mai aglomerate orașe din lume și pe locul 4, în Europa.

Pe Șoseaua Mihai Bravu, de o parte și de alta, lucrările la rețeaua de termoficare blochează o bandă de circulație și chiar două, pe o distanță de câțiva kilometri. Termenul pentru finalizarea lucrărilor este septembrie, anul acesta.

În Piața Victoriei, într-una dintre cele mai circulate zone ale Capitalei, șantierul îngreunează traficul de mai bine de șase luni. Lucrările vor fi terminate în februarie 2025.

Într-un răspuns pentru Știrile TVR, Primăria Capitalei spune că cele mai mari șantiere au fost deschise pentru modernizarea rețelei de termoficare, 11 la număr. Pe lângă acestea, se mai adaugă peste 280 de lucrări la rețelele de utilități. Pe lângă municipalitate, și primăriile de sector se întrec în deschiderea de șantiere care contribuie la îngreunarea traficului. Un exemplu este reabilitarea străzii Mendeleev din zona Pieței Romane, Sectorul 1, sau a străduțelor din zona Iancului, Sectorul 2. Specialiștii în mobilitate urbană au câteva explicații.

Dragoș Dincă, prof. univ. Administrație Publică, SNSPA: Putem avea niște cauze obiective, de tipul anul acesta bugetele pentru unele sectoare s-au aprobat mai devreme, pe de altă parte, vremea este favorabilă pentru lucrări de construire în aer liber, însă în fapt asistăm la o competiție între administrațiile locale înainte de alegeri, pentru a face cât mai multe lucruri vizibile. Însă șantierele deschise în același timp, fără corelare, fără o acțiune coerentă, nu fac altceva decât să blocheze orașul în această perioadă.

Șoferii bucureșteni stau în plus, în trafic, 150 de ore anual, din cauza aglomerației. Viteza medie de deplasare la ora de vârf este de 17 km/oră.

Distribuie știrea