Hotelierii vor ca staţiunile din sud să devină perla litoralului românesc. Au apărut deja investitori, iar zona începe să renască. Se construiesc hoteluri noi pregătite pentru turismul de familie, dar lipseşte o strategie clară de promovare.
Mangalia, Saturn, Venus, Cap Aurora, Jupiter, Neptun și Olimp sunt cele șapte stațiuni din sudul litoralului pe care hotelierii vor să le transforme din temelii.
S-au construit hoteluri noi, s-au renovat cele vechi şi se refac inclusiv zone de plajă.
Stațiunile din sud dispun de aproape jumătate din numărul locurilor de cazare de pe litoral și au cele mai mici prețuri pentru sejururi.
Investitorii și autoritățile locale au creat Organizația de Management al Destinației Turistice. Aceasta caută soluții și strategii pentru promovarea locurilor, dar, momentan, se bate pasul pe loc.
Ambiţiile sunt mari, staţiunile de vis din anii ‘80 ar trebui să concureze din nou cu locuri celebre de peste hotare: prin curăţenie, amenajarea spaţiilor verzi şi confort, inclusiv pentru turiştii care sunt doar în trecere.
Plus serviciile all inclusive, destinate mai ales familiilor cu copii.
Este nevoie şi de promovare. Autoritățile locale au atras fonduri europene, se colectează și taxă de stațiune, aşa că sunt bani.
În sudul litoralului, prețurile pentru sejururi au rămas la nivelul celor din 2019.
Articole pe aceeaşi temă