Transportatorii, nemuțumiți că se discută doar despre ”Air Schengen” pentru România

Vestea că granițele Schengen s-ar putea deschide pentru România, însă doar pentru traficul aerian, îi nemulțumește pe transportatori. Care susțin că țara noastră va continua să aibă pierderi mari întrucât, la granițele cu Ungaria și Bulgaria, se vor forma cozi uriașe de tiruri. Anul trecut, camioanele de marfă au staționat echivalentul a peste 23 de milioane de ore în vămi. Transportatorii mai precizeaza că anual, au pierderi de 2,4 miliarde de euro, deoarece România nu face parte din Schengen.

11 Decembrie 2023, 20:17 (actualizat 11 Decembrie 2023, 20:37) Știrile TVR |

Augustin Hagiu, președinte FORTDe fapt noi nu obținem nimic, din contra. Intrând în acest joc pervers, nu facem altceva decât să îndepărtăm și mai mult în timp ceea ce ne interesează cel mai mult din punct de vedere social și economic, din punct de vedere turistic din punct de vedere al interesului economic și social național.

Dacă bălărioșii ăștia de austrieci își mai permit să ne mai și condiționeze, iar noi acceptăm înseamnă că n-am învățat nimic în ultimul an, n-am învățat nimic în ultimi 30 de ani, în ultimii 500 de ani. Nu este atitudinea corectă, nu câștigăm absolut nimic. Este doar. din punctul meu de vedere. o încercare politică de prost gust de a păcăli economia funcțională românească și cetățenii români cu privire la o intrare în Schengen.

Constantin Isac, președinte Consiliul director UNTTR: Este f clar că pt industria noastră nu înseamnă nimic ceea ce oferă Austria. Aderarea la spațiul Schengen ar însemna un mare plus pentru transportul rutier și pentru economia României. Gândiți-va că noi petrecem circa 15%, poate chiar 20 %, din timpul de muncă al șoferilor în punctele de frontieră.

Avem pierderi mari, pierderi de 2.4 miliarde de euro pe an, o industrie care aduce export de servicii de 7,7 miliarde de euro/ an economiei românești. Suntem rezervați în ceea ce înseamnă pașii următori.

Source

Distribuie știrea