Podul de la Brăila a devenit ținta glumelor pe rețelele sociale, după ce un bărbat a filmat șuruburi care se scot cu mâna din parapetele laterale. De dimineață, angajații firmei de construcții schimbau piesele metalice sau le strângeau. Totul după ce, la două săptămâni de la inaugurare, asfaltul a început să cedeze pe sensul dinspre Tulcea către Brăila.
Ce-ai făcut mă, nene, ia uite, tot podul este așa. Cade podul pe noi, fraților!
Fimarea a fost realizată de un brăilean. Trecea cu bicicleta pe pod și a observat că șuruburile de la parapete se scot cu ușurință. Și echipa TVR a găsit, de dimineață, aceleași șuruburi nestrânse. Dar și pe muncitorii de la firma constructoare, veniți să remedieze problema.
– Acum se strâng șuruburile?
– Aici mai avem un pic.
– Dar e în pericol ceva?
– Nu nu .. O lua vântul toată! O lua vântul.
– Credeţi că o lua vântul?
– E, prostii de-a lor.
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: Nu există niciun risc ca în cazul în care un autovehicul ar lovi parapetul, să se ajungă în Dunăre. Să spunem aşa, cei care au comentat în sensul acesta au încercat să creeze o zonă senzaţională.
Problemele podului nu se rezolvă doar cu strângerea șuruburilor. De mai bine de o lună, asfaltul pe sensul de mers dinspre Tulcea către Brăila se degradează tot mai mult.
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: Nu s-a intervenit încă, dar constructorul, până la recepţia finală a podului, trebuie să intervină. Ştiţi că situaţia a fost provocată de transportul cu supratonaj, deci cauzele sunt complexe.
Reprezentanții constructorului au refuzat să facă declarații cu privire la noile probleme apărute și să dea un termen pentru refacerea asfaltului distrus.
Podul de la Brăila a fost dat în folosință pe 7 iulie, iar primele denivelări au fost observate două săptămâni mai târziu. Construcția lui a durat aproape 5 ani și a costat aproximativ 500 de milioane de euro. Drumurile de legătură nu au fost terminate și au termen de execuție la sfârșitul anului.