Aeroportul Internaţional Braşov ia viteză cu frâna de mână trasă. Şi asta pentru că sigura companie care operează zboruri regulate de pe cel mai nou aeroport al ţării a anunţat că se retrage, apoi că amână deocamdată decizia. Nemulţumirile, spun reprezentanţii companiei, ţin de programul scurt de funcţionare al aeroportului.
Zborurile pe Aeroportul Ghimbav-Braşov pot fi operate în acest moment doar ziua, timp de 12 ore. Reprezentanţii companiei DanAir, singura care are curse regulate, susţin că au aflat de acest lucru doar cu o zi înainte de inaugurare. Aşa că au fost forţaţi să îşi regândească planul de zbor. Compania a ameninţat că se mută pe Aeroportul Henri Coandă dar a revenit asupra deciziei şi anunţă că deocamdată că îşi asumă pierderile şi va continua să asigure zborurile de pe Aeroportul Braşov.
Zborurile operate pe Aeroportul Ghimbav – Braşov sunt administrate de Romatsa, cu ajutorul a cinci controlori de zbor din Arad.
Extinderea programului la 24 de ore, ar însemna o suplimentare a personalului specializat, cu încă 12 controlori. Însă potrivit unor surse, pregătirea lor ar dura între 1 şi 2 ani. În prezent, 4 controlori sunt în procedura de calificare.
Orice modificare a programului de zbor presupune un proces complex care durează minimum 3 luni susţin reprezentaţii Romatsa.
Reprezentanţii aeroportului şi autorităţile locale susţin că au discutat de mai multe ori cu Romatsa extinderea programului.
Cel mai recent incident de pe Aeroportul Braşov a avut loc pe 24 iunie. Atunci, o aeronavă care venea de la Madrid ar fi primit cu întârziere aprobare de aterizare din partea controlorilor ROMATSA, deşi era o vreme neprielnică.
În replică, reprezentaţii Romatsa susţin că nu au primit solicitare de aterizarea de urgenţă. Incidentul este cercetat de Autoritatea de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile.
Aeroportul Braşov a fost inaugurat pe 15 iunie şi a costat peste 120 de milioane de euro.