Redeschiderea aeroportului „Aurel Vlaicu” din Băneasa a fost amânată pentru la toamnă

Din toamnă, Bucureștiul ar putea avea, din nou, două aeroporturi funcționale pentru zborurile de pasageri. Programată pentru miercuri, recepția aeroportului „Aurel Vlaicu” din Băneasa a fost amânată pe motiv că sunt necesare lucrări suplimentare. Și costurile investiției cresc cu până la zece procente faţă de estimarea inițială.

19 Iulie 2021, 18:31 (actualizat 19 Iulie 2021, 19:55) |

Aeroportul Internațional „București – Băneasa”, cel mai vechi din țară, a fost închis pentru zborurile de pasageri în 2012. Clădirea, monument istoric, nu mai era sigură în caz de cutremur. Contractul pentru reabilitarea și modernizarea aeroportului a fost semnat în septembrie 2019. Lucrările ar fi trebuit să fie gata miercuri, 21 iulie. Însă recepția a fost amânată.

Director general, Compania Națională Aeroporturi București, Cosmin Cătă: Au apărut niște cerințe de securitate vis a vis de benzile de bagaje în plus. Și ținând cont că nu avem încă trafic ca să ne sufocam și să fim nevoiți să deschidem Băneasa, am decis să ne asumăm o prelungire. Estimăm undeva în toamnă să facem recepția.

Și costurile investiției, estimată inițial la aproximativ 11 milioane de euro, ar urma să crească cu până la 10%.

Aeroportul Aurel Vlaicu din Băneasa va avea o capacitate proiectată de peste 400 de pasageri pe oră, pe ambele fluxuri, sosiri și plecări. Durata de îmbarcare va fi între 30 și 60 de minute, în funcție de dimensiunea aeronavei, spun reprezentații aeroportului.

Redeschiderea aeroportului „București- Băneasa” a fost decisă inițial pentru a prelua o parte din traficul de pe cel mare aeroport al țării, Henri Coandă. Cum numărul pasagerilor a scăzut din cauza crizei sanitare, pentru început nu vor mai fi mutate zboruri. Așa că „Băneasa” rămâne pentru cursele charter și zborurile de afaceri.

După redeschidere, Aeroportul Internațional „București-Băneasa” va putea primi un milion de pasageri pe an. În prezent, este folosit doar pentru zborurile private și cele tehnice.

Source

Distribuie știrea