Aproape 70% dintre români preferă să memoreze parolele şi să le refolosească

19 Octombrie 2021, 11:56 (actualizat 19 Octombrie 2021, 12:09) |

Parole

Conform sursei citate, doar 18% preferă să folosească o aplicaţie care administrează parole, în timp ce unul din şase le stochează într-un fişier text de pe dispozitiv.

Studiul mai arată că un utilizator are în medie opt conturi online, cele mai folosite fiind Facebook, Whatsapp şi Yahoo. Doar 43% dintre respondenţi au declarat că folosesc câte o parolă diferită pentru fiecare cont deţinut, o treime refolosesc anumite parole de la un cont la altul, iar 21% declară că au aceeaşi parolă indiferent de platforma online.

„Faptul că majoritatea oamenilor preferă să memoreze parolele indică de fapt că cel mai probabil au un număr mic de parole, dacă nu chiar una singură, pe care le rulează pe toate conturile. Cum numărul mediu de conturi pe care le folosim zilnic este tot mai mare, memorarea unor parole complexe şi diferite pentru fiecare cont este dificilă, dacă nu imposibilă”, a declarat Silviu Stahie, specialist în securitate informatică la Bitdefender, conform unui comunicat remis, marţi.

Ca măsuri minime de siguranţă, specialiştii în securitate informatică recomandă folosirea funcţionalităţilor de generare automată de parole pe care le oferă browserele de internet, alături de opţiunea de memorare automată a acestora. În cazul celor care folosesc preponderent dispozitive mobile şi doresc o experienţă de utilizare mai simplă, parolele complexe pot fi uşor înlocuite de autentificarea prin elemente biometrice, precum amprenta digitală sau recunoaşterea facială.

Potrivit specialiştilor, o parolă puternică are un număr ridicat de caractere, nu conţine numele de utilizator al contului, numele şi prenumele real sau numele companiei, nu conţine un singur cuvânt, diferă semnificativ faţă de parolele altor conturi şi conţine majuscule, cifre şi caractere speciale.

Pentru a ţine mai uşor parola, ei recomandă să se folosească propoziţii (de exemplu poate fi stabilit un trunchi comun pentru parole, iar ultimul cuvânt din propoziţie să fie numele platformei la care se realizează logarea), să se înlocuiască literele cu cifre asemănătoare (de exemplu, parola poate avea o structură de genului AnaAr3mer3facebOOk!, AnaAr3mer3g00gl3!) şi să fie actualizată parola regulat, mai ales în situaţia în care aceasta a fost compromisă.

Studiul iSense Solutions a fost realizat online la comanda Bitdefender în vara anului 2021 pe un eşantion reprezentativ de 1.081 respondenţi din România, cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani. Marja de eroare este de plus/minus 3%.

Bitdefender este un lider recunoscut în domeniul securităţii IT, care oferă soluţii superioare de prevenţie, detecţie şi răspuns la incidente de securitate cibernetică. Milioane de sisteme folosite de oameni, companii şi instituţii guvernamentale sunt protejate de soluţiile companiei. Ca urmare a investiţiilor susţinute în cercetare şi dezvoltare, laboratoarele Bitdefender descoperă 400 de noi ameninţări informatice în fiecare minut şi validează zilnic 30 de miliarde de interogări privind ameninţările. Compania a inovat constant în domenii precum antimalware, Internetul Lucrurilor, analiză comportamentală şi inteligenţă artificială, iar tehnologiile Bitdefender sunt licenţiate către peste 150 dintre cele mai cunoscute branduri de securitate din lume. Fondată în 2001, compania Bitdefender are clienţi în 170 de ţări şi birouri pe toate continentele.

Source

Distribuie știrea