Trocul folosit cu ani şi ani în urmă este reinventat cu ajutorul internetului. Mediul online e plin de oferte – de la vânzări, la donaţii şi schimburi. Toată lumea are de câştigat: oamenii scapă de bunurile de care nu mai au nevoie şi primesc ceea ce îşi doresc. Schimburile sunt dintre cele mai diverse: mâncare, cosmetice şi chiar bilete de autobuz.
Aceste doamne au făcut schimb de produse în urma unei postări în mediul online al unei comunităţi din care fac parte peste 14.000 de oameni din Cluj-Napoca şi Floreşti. Grupul a fost creat tocmai pentru astfel de schimburi, dar şi donaţii.
Membrii grupului spun că promovează un stil de viață prietenos cu mediul, prin simplul fapt că nu mai cumpără atât de multe produse noi, ci se bucură de schimburi echitabile. Condiţia este ca produsul să fie în stare bună.
Grupul online a apărut la inițiativa unui bărbat care nu a reușit să vândă tricicleta fetiței lui în mediul online. S-a gândit să creeze o comunitate de schimburi, iar ideea a prins repede. În schimbul bicicletei a cerut o bucată de slănină, iar ofertele au apărut imediat. De atunci grupul a crescut constant.
Schimburile sunt dintre cele mai diverse. De exemplu cineva schimbă cercei suflaţi cu aur pe degresant de bucătărie sau cizme de piele pe balsam de rufe, un palton pentru două kilograme de carne ori o pălărie pentru două bilete de autobuz.
Pe grup se fac și donații, iar anunțurile de acest tip încep, de regula, cu „Dau în dar.” sau „Schimb pe un zâmbet”.