EXCLUSIV Femei supraponderale la plajă, în costum de baie. “Vara este și a noastră!” – o campanie a guvernului spaniol și un mesaj puternic împotriva discriminării. Prea puternic, consideră unii

“Vara este și a noastră”! O campanie a Ministerului Egalității din Spania care înfățișează diferite stereotipuri de femei stârnește dezbateri aprinse. În timp ce unii aplaudă inițiativa, alții cred că banii puteau fi utilizați pentru prevenirea obezității, nu pentru încurajarea ei. Un reportaj semnat de corespondenta noastră, Oana Dobrescu.

29 Iulie 2022, 19:09 Știrile TVR |

Afișul campaniei “Vara este și a noastră!” înfățișează mai multe tipuri de femei, la plajă, în costum de baie: supraponderale, de culoare sau cu mastectomie.

Mesajul este că toate femeile au dreptul să se bucure de viață, în public, fără să se rușineze sau să se simtă vinovate de felul în care arată.

Părerile asupra inițiativei sunt împărțite.

Eu cred că această campanie arată faptul că există diferite tipuri de corpuri și, când mergi la plajă și le vezi, îţi amintești că nu există un singur tip de corp acceptabil, ci toate sunt la fel de bune.

Sunt și persoane cărora nu le pasă. Eu sunt grăsuță, așa și ce? Altele, dimpotrivă. Fiecare persoană e o lume.

Toate suntem drăguțe, hai! Chiar dacă avem un pic de grăsime pe aici, pe colo. Nu văd care e problema. Doar dacă nu e ceva care să dăuneze sănătății.

Bineînțeles că toate femeile au dreptul să își arate corpul așa cum îl au. Nu o să și-l schimbe în funcție de ce cred ceilalți. Dar să cheltuie bani pe așa o campanie mi se pare fără sens.

Și colegii din politică sau persoanele publice din Spania au comentat inițiativa ministrului Irene Montero. Unii ironic: “Îți mulțumim, Irene! Până acum grăsuțele nu puteau merge la plajă, dar de acum, da“, sau “Eram pe punctul de a alunga de la plajă o tipă cu părul vopsit în multe culori, dar am văzut afișul și m-am răzgândit“, în timp ce ministrul pentru Servicii sociale a transmis că: “Toate corpurile sunt corpuri de plajă.

Oana Dobrescu, corespondent TVR: Campania ‘Vara este și a noastră!’ a costat în jur de 100 de mii de euro. Polemica nu se oprește doar la mesajul afișului, ci și la modul în care a fost realizat. Firma care a făcut grafica a recunoscut că a furat pozele de pe internet, după ce una dintre protagoniste, din Marea Britanie, s-a regăsit în imagini și a spus că nu i s-a cerut aprobarea.

Source