Fără mașini electrice, dar cu stații de încărcare. Pentru ce mai cer primăriile unor comune mici bani din PNRR

Planul Național de Redresare și Reziliență, prin care România accesează fonduri europene, finanțează nu numai proiecte ample de infrastructură, ci ajută și localitățile mici care vor să se dezvolte. Numai că primăriile unor comune au cerut fonduri pentru investiții care nu sunt necesare localnicilor, cum a fi stații de încărcare pentru mașini electrice sau piste de biciclete în zone fără potențial turistic sau în care locuiesc doar câteva zeci de locuitori.

11 Noiembrie 2022, 16:43 (actualizat 11 Noiembrie 2022, 19:22) Știrile TVR |

În comuna Șirna, din Prahova, sunt doi localnici care au mașini electrice. Fiecare va avea propria stație de încărcare, pentru că primăria a solicitat pentru ele fonduri prin programul PNRR. Şi le-a şi obţinut. Oamenii cred, însă, că altele erau prioritățile comunei.

Autoritățile locale sunt, însă, mulțumite de finanțarea de 2 milioane de lei primită, mai ales că proiectul prevede și informatizarea primăriei. Recunosc, totuși, că în comună ar fi alte investiții importante de făcut.

Stații de încărcare pentru mașini electrice primesc și localnicii din Cocorăștii Colț, tot în Prahova. Acolo sunt patru posesori de astfel de mașini. Primarul spune că are planuri mari cu aceste stații de încărcare.

Tot prin PNRR, comuna Bătrâna din județul Hunedoara va primi finanțare pentru construirea unei piste de biciclete. În localitate nu sunt mai mult de 80 de oameni. Ar avea nevoie de drumuri asfaltate și de curent electric.

Pista de biciclete de aproape 3 km va fi construită cu 1,2 milioane de lei. Primarul speră să atragă turiști și spune că alte fonduri pentru proiecte de anvergură nu poate primi. Localitatea e prea mică.

Aproape 100 de comune din țară au obținut finanțare pentru amenjarea unor piste de biciclete. Cele mai multe sunt în zone fără potențial turistic.

Source