Poduri situate în zone afectate de alunecări de teren, dezastre în așteptare. Cu zeci de vechime vechime, nu au fost reabilitate niciodată. Ce spune Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere

Pericole la drumul mare. Așa pot fi descrise 8 poduri din județul Vrancea, amplasate pe drumul național 2N, pe Valea Râmnicului, în zone afectate de alunecări de teren. Autoritățile locale spun că au trimis nenumărate adrese Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, dar proiectele de reabilitare se lasă așteptate. Între timp, pentru șoferi, aceste poduri sunt adevărate bombe cu ceas.

19 August 2022, 21:46 Știrile TVR |

Cele 8 poduri cu grad înalt de pericol au o vechime de 60-70 de ani şi nu au fost reabilitate niciodată.

Marian Paraschiv, director Societatea de Drumuri Naționale Focșani:O reparație capitală la un pod înseamnă cam, prin similitudine, cam 7 milioane – reparație capitală. În momentul ăsta, podurile existente pe Valea Râmnicului au durata de funcționare expirată“.

Specialiștii în infrastructura rutieră spun că în cazul acestora nu se mai poate vorbi de o reabilitare ușoară, ci este nevoie de reparații capitale.

Situația este cu atât mai gravă, cu cât podurile afectate sunt tranzitate zilnic de zeci de camioane, iar restricțiile de tonaj nu sunt întotdeauna respectate.

Podurile cu durata de viață expirată sunt în custodia Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Autoritățile locale din Vrancea susțin că au solicitat deseori bani pentru reparaţii capitale.

Nicușor Halici, prefectul județului Vrancea: Cele 8 obiective au un grad de clasificare de risc 4 și 5 din 5 posibil, ceea ce înseamnă că sub nicio formă nu mai poate fi amânată o alocare de resurse financiare“.

Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: “O dată la 6 luni facem verificarea podurilor. Dacă un pod dă semne că are probleme, facem mai des monitorizarea acestui pod. (….) Podurile de pe drumurile naţionale nu sunt genul de poduri care să cadă brusc. În momentul în care un pod, să spunem că ar prezenta risc de prăbuşire, îl închidem şi găsim variante alternative. Tot ce înseamnă categoria 4 şi 5 permite în continuare circulaţia, dar în anumite condiţii, printre care şi aceste restricţii de tonaj”.

Locuitorii din Vrancea se tem că, până se vor găsi bani pentru repararea podurilor, oricând poate să apară o situație catastrofală, așa cum s-a întâmplat în județul Neamț, în urmă cu 2 luni, când un pod peste Siret, deși recent reabilitat, s-a prăbușit.

Source