România a pierdut un milion de turiști străini, în ultimii patru ani

România pare să nu mai fie atractivă pentru străini. În ultimii 4 ani am pierdut un milion de astfel de turiști. Lipsa unei strategii în acest sens îi face pe străini să ajungă la noi doar din întâmplare și doar o mică parte dintre aceștia revin.

Unu din 10 turişti care ne vizitează ţara este străin. Anul trecut peste 1,6 milioane de vizitatori din alte ţări s-au bucurat de frumuseţile României. Chiar şi aşa nu am reuşit să depăşim recordul din 2019, când mai bine de 2.6 milioane de turişti străini şi-au petrecut vacanţele aici.

În lipsa unei stategii de promovare, turiştii străini ajung la noi din inerţie.

Pentru prima dată aici (nr. în România). Din Italia. Ei (nr. prietenii mei) locuiesc acum în Bulgaria şi cum este foarte aproape de aici, am decis să venim aici şi să ne petrecem weekendul împreună, spune un turist.

Cum aţi aflat de România?
Am învârtit globul (nr. pământesc), şi am pus degetul, şi întâmplarea a făcut să nimerim aici. Prima dată când am ajuns şi ne vom întoarce. Oamenii sunt minunaţi, arhitectura este drăguţă, este de părere alt turist.

Am ajuns ieri dimineaţă. Am aflat de pe Facebook, ne-a fost recomandat de Extreme day trip (nr. grup pe reţele sociale din Marea Britanie). Am fost la SPA ieri, iar diseară avem avion şi plecăm acasă, povestește un cuplu de turiști

Cei mai mulţi ajung în România pentru prima dată în interes de afaceri. Doar o mică parte din ei se întorc ca să îşi facă şi vacanţa.

Alin Burcea, prim-vicepreşedinte ANAT, preluare Banii azi: Nu vom reuşi să facem absolut nimic dacă nu luăm câteva măsuri – înfiinţarea unei Autorităţi Naţionale pentru Turism şi un buget de promovare sub 20 de milioane de euro, cel puțin 20 de milioane de euro ca să putem vorbi de promovarea României în lume. Nu există firmă pe planeta Pământ care să vândă fără promovare.

Adrian Voican, turoperator: România are o finanțare rușinoasă la capitolul turism. Undeva la 3 milioane de euro nu înseamnă nimic, înseamnă cât o campanie pe 3 luni pe o singură ţară a unui producător de bunuri de consum obișnuite. Avem nevoie de o schemă de a aduna 1 euro de la turist cum se întâmplă în toate țările să strângem și noi pe aceste 30 de milioane de nopți de cazare, 30 de milioane de euro.

Până când vom avea o strategie de promovare a turismului în România, bulgarii atrag de trei ori mai mulți turiști decât noi

Distribuie știrea