România începe, din nou, să fie sufocată de mașini second-hand. De la începutul anului, patru din cinci autoturisme înmatriculate au fost la mâna a doua. Comercianții spun că românii nu au suficienți bani ca să-şi cumpere o mașină nouă. În prezent, din cinci mașini care circulă la noi, două sunt mai vechi de 17 ani.
De la începutul anului, în România, au fost înmatriculate aproape 200.000 de autoturisme rulate. Numărul lor e de patru ori mai mare decât cel al mașinilor noi, înmatriculate, arată statisticile oficiale. De exemplu, Direcția de Înmatriculări București a suplimentat personalul de la ghișee, pentru a face față numărului tot mai mare de solicitări.
Director, Serviciul Regim Permise Conducere şi Înmatriculări Vehicule: Față de anul trecut, care nu poate constitui un an de referință din cauza contextului pandemic, se remarcă o creștere (…) de aproximativ 30%. Dar dacă ne raportam la situația anterioară pandemiei (…) ne apropiem de cifrele de referință ale anului 2019.
Bogdan Penciu, dealer auto: Clienţii (…) au optat pentru maşinile rulate deoarece o maşină nouă (…) este mai scumpă cu 30%-40% și nu au dorit să riște într-o perioadă de criză. Nu avem posibilitatea momentan să cumpăram mașini noi. Nu avem gândirea de neamț. Cumperi mașină nouă, o ții trei ani, o vinzi și îți cumperi alta nouă. Și nu dai banii la întreținere.
Ministrul Mediului spune că e necesar un pachet de măsuri pentru a descuraja folosirea mașinilor vechi și poluante.
Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Tanczos Barna: În momentul în care majoritatea statelor membre au sisteme de taxare a poluării (…) în momentul în care România nu are un asemenea sistem am devenit o piață țintă, o piață unde se aduc mașinile vechi.
Conform ministrului, sunt necesare și soluții noi pentru a-i ajuta cetățenii cu venituri mici să cumpere autoturisme nepoluante. În prezent, aproape 40% dintre mașinile care circule pe șoselele noastre sunt mai vechi de 17 ani.