Telefoanele mobile ar trebui interzise în școli, arată un raport al Organizației Națiunilor Unite pentru Educație, Știință și Cultură (UNESCO). Şi asta pentru că reduc performanțele elevilor și le afectează stabilitatea emoțională.
Potrivit raportului, utilizarea excesivă sau nepotrivită a tehnologiei în clase dar şi acasă poate distrage atenția și poate întrerupe însușirea cunoștințelor.
Tehnologia digitală nu ar trebui să înlocuiască niciodată interacțiunea directă cu cadrele didactice, mai spun reprezentanţii agenţiei.
O țară din șase a interzis deja telefoanele în școli, fie prin dispoziții legale, fie prin recomandări.
Robert Feraru, specialist în social media este de părere că nu este indicat să fie restricționate telefoanele în școli, în primul rând pentru că efectul va fi invers, adolescenții având tendința să facă contrar restricțiilor.
Nu cred că ține foarte mult de interzicere, cât ține foarte mult de modul în care folosim device-urile și scopul în care le folosim, pentru că, dacă le folosim în scopuri educaționale, pentru a face temele, proiectele este una, dar dacă stăm pe tik tok sau pe alte rețele sociale, în timpul orelor de curs, atunci poate fi o problemă, este de părere Robert Feraru.
Specialistul a subliniat că nu este indicat să spui stop tehnologiei, mai ales într-o țară care trebuie să se digitalizeze.
Vorbim despre o generație care nu mai preferă să scrie, preferă să dea mesaje vocale pe whatapp, vorbim despre o generație care vorbește cu Siri să scrie textele din mesajele pe care trebuie să le dea apropiaților, vorbim despre o generație care încearcă să își facă viața mult mai plăcută prin tehnologie, a arătat Robert Feraru.