Epoca milionarilor din selfie-uri. Forbes a lansat în premieră lista celor mai importanți și bogați influenceri. Cum și-au creat averea și faima

Înarmați cu smartphone-uri și armate de fani fideli, influecerii adună averi impresionate prin redefinirea regulilor divertismentului, reclamei și celebrității. Forbes a întocmit un top 50 al influencerilor din întreaga lume. Cei 50 de creatorii de conținut pentru rețelele de social media însumează aproape două miliarde de urmăritori.

20 Septembrie 2022, 17:16 (actualizat 20 Septembrie 2022, 18:15) Știrile TVR |

Influenceri

Rețelele de socializare au creat o scurtătură către averea și faima celebrităților. Remunerațiile cu opt cifre pentru o zi de muncă erau rezervate cândva idolilor din box office, cântăreților umpeau stadioane și sportivilor celebrii, acum ele ajung la tineri influenți care își transmit viața prin intermediul smartphone-urilor.

Creatori precum Jimmy “MrBeast” Donaldson, Charli and Dixie D’Amelio, Khaby Lame, Hudda Kattan și Felix “xQc” Lengyel folosesc Instagram, Tiktok, YouTube, Snap și Twitch pentru a obține câștiguri anuale de 10 milioane de dolari și chiar mai mult.

Lista Forbes în premieră  Top Creator evidențiază 50 de superstaruri pe rețelele sociale, care au un număr total de 1,9 miliarde de urmăritori pe rețelele sociale și au câștigat 570 de milioane de dolari numai în 2021. Vârsta medie a acestora este de doar 31 de ani. Încasările de anul viitor vor fi semnificativ mai bogate, pe măsură ce acești creatori de conținut trec de la influenceri la anteprenori, folosindu-și popularitatea pentru a-și începe propriile afaceri – linii de îmbrăcăminte, centre de infrumusețare, seriale TV și lanțuri de fast-food.

Pentru a construi lista de Top Creatori, reporterii Forbes au analizat mii de influenceri luând în considerare trei criterii: câștiguri, influență și antreprenoriat, pe baza cărora au realizat un scor.

Starul YouTube, Jimmy Donaldson, alias MrBeast, se află în fruntea listei cu 54 de milioane de dolari câștigați în 2021. Cea mai mare parte a sumei provine din reclamele din videoclipurile sale de pe YouTube care documentează cascadorii, precum și cele în care a petrecut 50 de ore îngropat de viu sau  a încercat să stea 30 de zile fără să mănânce. MrBeast și-a lansat acum lanțul său de fast-food MrBeast Burger.

Charli și Dixie D’Amelio – care se află pe locul 2 și respectiv 21 pe lista Top Creatori – au câștigat 27 de milioane de dolari, din Tik ToK, în 2021 datorită propriilor linii de îmbrăcăminte și parfumuri, seriale TV, muzică pop și investiții în capital. Surorile evoluează acum de la prezentarea produselor altora la realizarea lor. Marcilor D’Amelio va vinde în curând pantofi și produse de înfrumusețare celor 200 de milioane de urmăritori TikTok ai surorilor. Charli D’Amelio are 203,7 milioane de urmăritori. Brandul D’Amelio este estimat la 100 de milioane de dolari.

Cel de-al treilea loc în Top Forbes 50 de Influenceri este ocupat de Alexandra Cooper, cu un număr de 3,6 milioane de followeri. Ea și-a câștigat popularitatea în urma clipurilor video în care vorbește fără perdea despre sex.

Danielle Bregoli – mai bine cunoscută sub numele de Bhad Bhabie – a folosit OnlyFans, un site cu abonament pentru creatori popular în rândul artiștilor adulți, pentru a transforma fotografiile cu ea în câștiguri de 51 de milioane de dolari în 2021. Când a împlinit 18 ani, ea și-a deschis un cont OnlyFans și ar fi câștigat 1 milion de dolari în primele șase ore. Prin OnlyFans, ea postează fotografii de lenjerie intimă pentru abonații care plătesc 23,99 USD pe lună pentru acces.

În top se află și un câine. Bunny ocupă locul 45, având 1,1 milioane de urmăritori pe conturile de Instagram, TikTok și TouTube. Patrupedul a ajuns celebru pentru că poate să “vorbească“.

Source